Transporter

Denhard Toeter

De nieuwe Transporter

Arrow down Lees verder

Veelzijdiger dan ooit

In 2024 introduceren we de opvolgers van de huidige Transporter 6.1. Deze nieuwe generatie van de Transporter is op alle fronten verbeterd. Zo krijgen de nieuwe modellen een aanzienlijk verder uitgebreide standaarduitrusting – met onder meer een digitale cockpit, centraal display en de nieuwste assistentiesystemen – plus volledig nieuwe en efficiënte aandrijfsystemen. Zo wordt de nieuwe Transporter de eerste Volkswagen bedrijfswagen die leverbaar wordt met diesel-, plug-in hybride- en elektrische aandrijflijnen. Naar verwachting start de voorverkoop in Nederland in het voorjaar van 2024.

Strak ontwerp en nog rijkere standaarduitrusting

Met zijn strakke ontwerp is de nieuwe Transporter duidelijk herkenbaar als lid van de Volkswagen Bedrijfswagens-familie. De standaard LED-koplampen en de LED-units aan de achterzijde zijn bepalend voor het aerodynamische design. Net als zijn voorgangers wordt hij leverbaar met een achterklep of openslaande deuren.

Daarnaast wordt de Transporter standaard geleverd met functies als een elektronische parkeerrem inclusief Auto Hold-functie, 12 inch digitaal instrumentenpaneel (Digital Cockpit), infotainmentsysteem (inclusief DAB+, Apple CarPlay, Android Auto, onlinediensten en een 13 inch touchscreen), multifunctioneel stuur, regensensor, Lane Assist rijbaanassistent, Autonomous Emergency Braking Front Assist en dynamische verkeersbordherkenning met eenrichtingverkeerwaarschuwing.

Extra laadvolume, laadvermogen en trekgewicht

Dankzij de grotere lengte, breedte en wielbasis zijn de laadmogelijkheden van de nieuwe Transporter in alle opzichten gegroeid. Het (maximale) laadvolume van de Transporter met standaard wielbasis en standaard dak is toegenomen tot 5,8 m3. Tussen de wielkasten meet de maximale laadbreedte nu 1.392 mm (+148 mm). Het maximale laadvermogen van de Transporter met standaard wielbasis met dieselmotor is gestegen van 1,2 naar 1,3 ton. Voor de gesloten bestelwagen met dieselmotor en een vermogen van 110 en 125 kW is het maximale aanhangergewicht (geremd met een stijgingspercentage tot 12%) verhoogd van maximaal 2,5 naar maximaal 2,8 ton. Tot slot is de maximale dynamische daklast gegroeid van 150 kg naar 170 kg.

 

Diesel, plug-in hybride én volledig elektrisch

De nieuwe Transporter wordt voor het eerst leverbaar met plug-in hybrideaandrijving (eHybrid) en een volledig elektrische variant (e-Transporter), als alternatief voor de diesels (TDI).

Qua vermogen biedt de Transporter keuze uit drie TDI-versies: 81 kW (110 pk), 110 kW (150 pk) en 125 kW (170 pk). Aanvullend komt hij er met plug-in hybrideaandrijving, met een systeemvermogen van 171 kW (233 pk), én in vier volledig elektrische versies: met 85 kW (116 pk), 100 kW (136 pk), 160 kW (218 pk) en 210 kW (286 pk). Die laatste drie krijgen standaard een 83 kWh (bruto) groot accupakket, de basisversie met de 85 kW elektromotor wordt geleverd met een 54 kWh (bruto) variant.

TDI- en eHybrid-modellen zijn standaard voorzien van voorwielaandrijving. 4MOTION vierwielaandrijving wordt als optie leverbaar voor de TDI-versies vanaf 110 kW. De volledig elektrische modellen hebben achterwielaandrijving; later staat ook hiervoor een versie met vierwielaandrijving gepland.

Blijf op de hoogte

Neem contact met ons op via onderstaande formulier en blijf op de hoogte van het laatste nieuws rondom de nieuwe Volkswagen Transporter. 

Naam
Wij vragen een correct telefoonnummer voor aanvullende vragen.
Hoe mogen wij contact met u opnemen?
Waarom vragen wij deze gegevens?
  • Juist (mobiele) telefoonnummer voor aanvullende vragen
  • Correct email adres om te communiceren
Klik hier voor meer informatie over het privacy beleid en de algemene voorwaarden.
Denhard Toeter

Denhard Toeter

Accountmanager